Monday, August 2, 2010

Tafsir Mimpi: Hantu

Aku nih rajin gak wat keje part time..Tapi selalunye part time aku jenis tak bergaji. Antara keje yang aku selalu wat seperti bergossip, jadi pendengar masalah, kaunselor tak bertauliah, wat kan keje org lain dan mcm2 lagi..Semua tuh aku lakukan dgn ikhlas..'fisabilillah'...Err bergossip tuh bole pakai ke?..uhh no comment. Sebenarnya aku di paksa rela..
Menjadi tukang tafsir dan pengamal rawatan alternatif pon aku gak..(--promote diri sendiri )
Kebanyakan solusi rawatanku 88% adalah kelentong..(takde unsur2 syirik arr!) Alhamdulillah..Ramai gak yang percaya. So mane-mane yang ade masalah tuttt..Bole lah dapat khidmat nasihat aku..InsyaAllah..
Baru-baru nih aku didatangi oleh seorang wanita  bernama Nora (bukan nama sebenar)

Nora : Saya ade bermimpi pelik sejak kebelangan ni..
Aku : Owhh mimpi ape tuh..Bunyik mcm serius..
Nora : Saya mimpi hantu
Aku : (berlakon tenang)..Pada firasat sy, mimpi hantu tuh petanda ape yang saudari usahakan akan berhasil kelak. Tapi kene tgk gak kondisi dan jenis hantu..Bagaimana rupenye? Kalu dia tersenyum, dah kira masuk bab tafsir yg lain..
Nora : Teruk..(sambil geleng-geleng kepala lutut)..Rambutnyer panjang, Muka hancur macam kena sagat jalan tar..Saya tak pasti hantu tuh senyum atau tidak..
Aku : Ermm beginilah..Lupakan jer apa yg sy bagitau tadi..Sebelum tido saudari basuh kaki, gosok gigi, pastuh baca surah2 pendek. Kalu baca Yassin lagi bagus..Pantang-larang nyer jangan tgk citer hantu malam2..InsyaAllah berkesan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...