Friday, June 17, 2011

Perkara Kimia

Saya tak suke subjek Kimia
Kali terakhir saya godek makmal 10 tahun lepas..
Saya buka bodoh kimia...Kalu saya bodoh, takkan lah result SPM saya terkehel from A- to B
Betul tak?
Tapi saya cuma malas nak pki lab kot..Nerdy! Bekerja di dalam ruang lingkup terhad..
Amalan tatakerja yang berhemah..dan perlu terlalu berhati-hati seperti hal-hal mudah iaitu memegang thermometer yang panjang secara kejap dan lurus sambil membaca nilai suhu secara meniskus dan jangan lupa mengambil kira julat, nilai suhu atas dan bawah lalu mencatat dan akhir sekali tukarkan pada nilai kelvin..Fuuhhh letih bukan?


Perkara-perkara kimia saya sudah lupuskan dari ruang memori..Bikin semak..
Kasi simpan perkara penting2 jer utk kegunaan harian..Contoh: asid, alkali, H2O, O2, Natrium Klorida, Monosodium Glutamate..Cukup!


Bulan June 2011 saya mengadap lagi benda-benda kimia...
Bukan suka-suka, tapi terpaksa..Haram saya tak sebut sume term tuh...Sekadar angguk buat paham..
Lidah tergeliat nak sebut dengan fluent..tak percaya? Cube kamu sebut transesterifications Nah! bunyik Jawa...


Kedua-dua mata saye siyes berair baca method satu persatu..Mungkin makan 2-3 hari nak kasi paham step campur-aduk penghasilan biodiesel..




Saya meneruskan bacaan
:
:
saya meneruskan bacaan
:
 : 
Saya ulang saya masih meneruskan
:
:
:
:
:
:
ZZZZZZZZZZzzzzzzzzz.......




Tdo dgn laptop

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...