Tuesday, October 18, 2011

info: Makanan Pembakar Lemak

Susu

Susu mengandungi kalsium, yang meningkatkan kadar metabolisme di dalam badan. Sumber yang kaya dengan karbohidrat kompleks boleh didapati di dalam susu, yang boleh meningkatkan metabolisme anda dengan membantu paras insulin anda menginap rendah selepas makan, ini adalah petanda yang baik kerana kadar insulin yang lebih tinggi akan menyimpan lebih banyak lemak di dalam badan kita.




Bijirin penuh

Bijirin gandum yang kaya dengan karbohidrat kompleks dan serat, ia adalah berguna untuk mengekalkan metabolisme, memperbaiki proses penghadaman perut juga.

 

Oat 

Oatmeal disyorkan dimakan untuk sarapan pagi, yang merupakan hidangan yang penting untuk mengambil bagi sesiapa yang mahu membakar kalori. Makan makan ini terus pengeluaran insulin ke bawah menggalakkan lebih banyak kalori dibakar sepanjang hari.
Makanan Pedas dan Berempah





 Cili

Satu kajian mendapati bahawa memakan hanya satu hidangan pedas sehari meningkatkan metabolisme sebanyak 25 peratus, laporan Kesihatan AOL. Semakin anda kepedasan...semakin tak tentu arah plus tak senang duduk...Haa tuh petanda badan anda aktif membakar lemak!

Teh Hijau

EGCG yang hadir kimia dalam teh hijau yang dapat merangsangkan otak dan sistem saraf untuk beroperasi dengan lebih cepat dan membantu kami membakar lebih banyak kalori. Ia mempunyai persamaan dengan kafeina yang akan meningkatkan kadar degupan jantung dan peredaran darah. Agak-agak masa untuk anda minum green tea...Donna pernah kejang kelopak mata tgk siling semalaman gara-gara minum green tea at 10pm..Hambik kau!

Ayam 


Kandungan protein yang tinggi meningkatkan tahap metabolisme. Disyorkan untuk mengambil 1 / 5 daripada pengambilan karbohidrat. Sebagai contoh 100gram ayam dimakan bersama 500gram nasi..(macam banyak sgt la plak nasi tuh) Wallahualam... Jika makan ayam banyak sgt, dikhuatiri menjadi tidak lagi bermanfaat...


Kopi 


Seperti yang kita telah diketahui, kafein boleh didapati di dalam kopi yang membantu mempercepatkan kadar denyutan jantung dan seterusnya membantu anda membakar lebih banyak kalori. Kopi yang dimaksudkan ialah yang tidak mengandungi gula atau Krimer yang tinggi..dimana bisa berbisa mengakibatkan kencing anda manis!
Awas..kuantiti kafein yang banyak boleh menyebabkan anda menjadi.........alaa u know dat..'shake a baby! shake! shake!

Salmon

Cara menyebut dengan betul ialah Saymen..bunyi 'L' tuh try hilangkan...
Salmon mengandungi Omega-3 asid lemak, meningkatkan ketumpatan tinggi (manfaat) kolesterol dan mengekalkan kadar metabolisma yang baik. Ikan ini sangat baik jika dipanggang berbanding dibuat kari..atau masak lemak cili api..

Daging merah

Daging lembu kaya dengan protein, membantu meningkatkan metabolisme anda, yang memerlukan lebih banyak kalori untuk tubuh anda untuk menghadamkan daripada sama ada lemak atau karbohidrat. Ingat, makan hanya daging lembu tanpa lemak sahaja yang bisa berbisa menggalakkan kita untuk mendapatkan kesan yang lebih baik.

Tuna 


Membantu untuk mengurangkan tahap hormon leptin di dalam badan. Menurunkan paras leptin adalah yang berkaitan dengan metabolisma yang lebih cepat dan membakar lemak dengan lebih cekap berbanding aniamls dengan tahap yang lebih tinggi leptin.

Sardin 


Sardin kaya dengan minyak ikan,. Dah nama pon spesis ikan mestilah ade minyak ikan...Jika sardin diambil sebagai snek, ia akan akhirnya membantu kita untuk menurunkan berat badan atas dasar jangka panjang. Kelak anda boleh bayangkan jika rata-rata orang mengusung tin sardin sambil menonton wayang, lepak depan tv, atau jadi dessert di majlis jamuan.No more kopoks, kacang or cokelat.... Hehehhehee....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...