Tuesday, January 3, 2012

Ber'main'


Jangan fikir kotor
Saya cuma ber'main' dengan jiwa dan perasaan.
Tentang perkara-perkara patut atau tidak patut
Pasti atau mungkin jadi
Adakala terselit per'main'an akal. Ehemm bukan nakal.
Kestabilan dalam menimbang-tara.
Juga tahap peningkatan daya penaakulan mantik.

Saat cuba mengembalikan cebis-cebis bayangan silam
Jelas rindu untuk dapatkan 'saya' yang dahulu.
Comel, luhur, telus, manja, naive,
Ahaks..percayalah walau cuma menjaga hati saya

Saya yang dahulu sukar untuk kembali
Yang penting saya berazam untuk hindar dari gejala perasaan
Emosi berlebihan, amarah, syak wasangka dan segala sifat mazmumah 
Bolehkah?
InsyaAllah..Kalau tak usaha, masakan jadi..



Maaf ! 
Pic di atas tak ade kaitan pon dengan entry..
Hehee..mood terasa nak manjakan tekak dengan manisan..
makan manis-manis supaya berwajah manis, bermulut manis, berkencing manis




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...