Friday, January 13, 2012

Pulut 'Semirit'

Bulan lepas edisi orang beramai-ramai kahwin..
Bulan September nanti pulak sesi beramai-ramai beranak kasi kembang baka.
Tak terkecuali dngan jiran saya beria nak kawin jugak..
Majlis mereka meriah dengan bunyi-bunyian lagu dan suara minah latah..Serious annoying


Orang kata biar mati anak, jangan mati adat..
Orang tuh cuma kata jer, So jangan sesiapa follow ye.
Ini adalah salah satu yang saya sempat captured..
Mak saya kata ini pulut semoghit or semorit..(kalau silap maafkan, mak saya tak sekolah)
Saya pon tak pasti..Sebab dah try google pon tak buleh nak dapat any releven info.
Mungkin nama asal 'pulut spirit' agaknye
Proses masak agak lain dari biasa..Saya tak explain..sebab tak yakin anda akan faham.
Kerana rumitnya proses, pulut ni boleh bertahan hingga dua bulan..
Pulut nih dipersembah atas dasar permintaan pihak keluarga pengantin lelaki..
Sebaik sahaja diterima, ibu pengantin lelaki akan memotong dan mula membahagi pulut ni di kalangan saudara lelakinya.

Atas pulut tuh ada daun pisang dan seekor ayam terkangkang 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...