Thursday, June 17, 2010

Ambuyattttt.............

Ambuyat ialah makanan tradisi org Sabah...err Brunei kot...ntah laa tak pasti...yang pasti aku suke sgt...mase time blaja kt kampus dulu taun 2005 kalu x silap...ade laa kenduri mkn bende alah ni..Bile siap hidang..masing-masing (org Sabah laa) terkam serupa kanibal..Aku pon ikut gak..(1 Malaysia dowh)...Aku plak beriya-iya makan..pdahal baru 1st time jumpa..Memang best time tuh..Otometik aku buleh bicara Sabah..time makan tuhh..
 sumber pic sabah forum...

Pastuh hati aku pon tergerak nk mkn lagi...Manelaa tau bole kembali ke zaman kegemilangan remaja...Dengar cite mende alah ni byk khasiat...Wallahualam...MatZaini Katon pon sanggup bawak dar Sabah semata-mata utk aku..(err..ye ke???)....
Rupa macam pelik..ade bau hangit..tp tak hitam..Berketul plak tuh.Macam nk tercabut siku aku dok mengacau...Kalau laa ade mixer...tapi stil lekit-lekit....Belasah jer laa...Perkataan Sabah yg sinonim ngan ambuyat ialah 'banges'.Ape ntah.aku wat2 paham....(don't drop da waterface lorr)..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...