Monday, July 26, 2010

Game Monopoly


Selalunye bile gian nk kira2 duit, hatta duit tipu sekalipon..aku akan stat main monopoly..Game nih utk org yg bijak pandai jer..Kalu tercangak2 plus lembab mengira..lupekan je laa main game nih..Kalu game dalam pc (software), kite bole select tahap level player yg kite nk challenge..then ade 3 kategori..
1st time buyer, entrepreneur pastu the last is tycoon..


kalu beat ngan computer player ..mmg calculatenyer accurate..takleh nk utang2 or skip..Tapi kalu men ngan manusia??..hehehhe
Orang yg selalu ajak aku men,,hanya Adnan darjah 3 ngan Ana darjah 6..(taun ni UPSR.).Aku slalu kerek ngan diorg.."Boring arr men…korg…asik bankrupt jer..Kire duit pki kaki pon bleh beb!."
Kehkehkeh...Betapa angkuh nyer aku…Maklumlaa bdk2..Padahal diorg tak tau, aku tak penah tak tipu..Bendul laa, kalu seploh kali men pon…konfem diorg takleh menang..hihiihih
So arinih aku nak bg tips kalu nk kekal kan tahap tycoon anda:

  1. Cari lawan budak2…Lagi ramai lg bagus..omputih kata the more the merrier..Time diorg terkiyal2 kira..koorg bole plan langkah dan ape yg korg nk buat..
  2. Kuasa pujukan..ugut diorg secara psychology..contohnyer kalu takmo trade tapak..ini last game..pastuh dh tak nk men lg dah atau pon provoke mereka bhw kekayaan seolah2 berpihak pd mereka.
  3. Awal permainan.gubal undang2 baru..jgn byk2..sket jerr..bile dh syok main..konfem diorg terlupe..jgn ingatkan taw..wat derk jer
  4. Main+Congak secara pantas dan cekap..konfem diorg yakin bhw anda memang hebat..sambil2 tuh lompatlaa tapak..Jgn haru birukan kedaan..tp jdkan anda seorg pacifier yg berhemah..Alaa bdk2..tak sah kalu tak gaduh..
  5. Beri cadangan langkah main yg seolah2 membina+membantu..Tp sebenarnye..hehehheheh
  6. Last sekali..jgn bermain dengan org yg peka dan lebih bijak dr kanak2 yg disebut di atas..hehehehe
Sekian…selamat bermain monopoly @ saidina…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...