Monday, December 6, 2010

Nikmat air II

Masa djaman matrikulasi dolu...Kami pernah digemparkan dengan isu ketiadaan air...
Nasib baik waktu, masa, time berlaku dihujung minggu...
Maknanya tak payah laa kami bersusah payah dress-up nk pergi kelas
Peta di muka, saja kami biar seharian..Sampai kering laa gamaknyer...


Macam biasa..aku tepon mak nak mengadu...
"Mak datang  laa..Kat sini takde air"
mak macam mengerti.."Ok..jangan risau..jap gi mak datang"
Sebelum mak sampai, aku pon cepat-cepat membungkus baju kotor untuk mak bawa balik.

Selang 15 minit mak boleh sampai..Bukan pecut...Tapi jarak rumah ngan kolej tak berapa jauh..lebih kurang 15km kot..
Disebab itu, mak menjadi pengunjung tetap err silap pelawat rasmi..Bukan tiap-tiap minggu, tapi tiap hari...
Kafe pon dah bole jadi port lepak sambil layan drama2 melayu kesukaan...
Pak guard pon dah jadi member kamceng dia...


Tapi mak selalu  salah tafsir....
Di belakang boot....
ade 1 baldi campur 2 tong air....Aisehh..
"Haa..ape lagi..angkat laa..Tadi kate takde air.."
Kene basuh sendiri jugak ke?


5 comments:

Anisa Hang Tuah said...

betapa seksanya kalau tade air..
huhu
kita kena hargai air
:)

Donna said...

Huhu..bile takde air..macam-macam memori timbul...Pasni kalu takde electric...guane ekk?

cerita-gadis-ini said...

aku byk peta penoh kt muke ko dye!

cerita-gadis-ini said...

aku *byg - typing error

Donna said...

Paras tinggi betol imaginasi mung!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...